Internetowi oszuści zrealizowali kolejną kampanię phisingową, przy użyciu stron Delta Air Lines. Dzięki niej skłonili nieostrożnych użytkowników Internetu, do kliknięcia w niezabezpieczone linki, kierujące do fałszywych stron.
Oszuści wysłali wiadomości do klientów, którzy zakupili bilety na lot z Nowego Jorku na 26 listopada (lotnisko John F. Kennedy International Airport) do San Francisco z datą powrotu 1 grudnia.
Wysłana wiadomość wyglądała na email potwierdzający wysłany przez Delta Airlines do swoich pasażerów po zakupie biletu, celem weryfikacji i potwierdzenia zakupu. Pierwsze cztery linki kierowały odbiorców wiadomości do legalnej strony internetowej Delta Airlines. Podczas gdy linki w typowej wiadomości phishingowej są prawie zawsze w 100 procentach linkami "złośliwymi".
Ta przebiegła taktyka wykorzystująca listę prawdziwych linków, które utwierdzają użytkownika w tym, że znajduje się na „prawdziwej” i bezpiecznej stronie kierując użytkowników do stron takich jak US Department of Transport i stron typu SafeTravel.dot.gov. Komunikat ten nie zawierał także żadnych literówek, w przeciwieństwie do większości wiadomości phisingowych.
Jednak link kierujący do "Odpraw się online", kierował już do stron oszustów.
Moim skromnym zdaniem, ataki phisingowe, są niezwykle niebezpieczne szczególnie ze względu na potencjalne możliwości jakie daje pozyskanie danych osobowych wraz z numerem kart kredytowej.
Delta Airlines w momencie gdy zauważyła powyższe aktywności oszustów i napływ fałszywych mejli, ostrzegła na swojej stronie internetowej tych, którzy otrzymują fałszywe wiadomości, aby unikali otwierania przesyłanych w załączniku plików.
"Wiadomości te twierdzą, że kupiłeś bilet w Delta Airlines, a Twoje konto zostało obciążone przy
pomocy Twojej karty kredytowej. Faktura lub paragon zakupu jest dołączony do wiadomości e-mail".
Delta Airlines poinformowała również, że "Nie należy otwierać załączników , które mogą zawierać
niebezpieczne wirusy lub uszkodzić Twój komputer. Bądźcie pewni, że Delta Airlines nie wysyła takich
e-maili i karty klientów kredytowych nie zostały obciążone przez Delta Airlines".
Pytanie, kto ich posłucha? :D
Jeśli stałeś się ofiarą tego oszustwa phisingowego, Delta Airlines rekomenduję abyś zmienił swój nr PIN w swoim programie SkyMiles i dodatkowo monitorował swoje konto w celu zwrócenia szczególnej uwagi na każdy podejrzany nowy przycisk czy też komentarz.
I na koniec kilka słów podsumowujących: Nawet firmy rozmiaru Delta Airlines, nie do końca wiedzą w jaki sposób mogą się obronić przed atakami phisingowymi. Dlatego pamiętajmy, aby nigdy w 100% nie ufać temu co widzimy na stronach internetowych, nawet tych największych firm. W dobie coraz powszechniejszego przenoszenia większości aktywności do Internetu, pojawia się coraz to więcej "oszustów-specjalistów", którzy często są dużo bardziej sprytni niż administratorzy stron typu Delta Airlines.
Jak zwykle - zdrowy rozsądek przede wszystkim. Miłego weekendu!
Łukasz Nowatkowski
Komentarze
Prześlij komentarz